معرفی سایت علی بابا (چین)

معرفی سایت علی بابا (چین)
مقاله به بررسی فعالیت‌های علی‌بابا به عنوان بزرگ‌ترین بازار B2B جهانی می‌پردازد و مزایای خرید عمده‌فروشی و فرصت‌های تجاری آن را برای کسب‌وکارها تحلیل می‌کند.

معرفی سایت علی بابا (چین)

اهمیت خرید از سایت علی بابا چین

در این مقاله قصد داریم به معرفی سایت علی بابا بپردازیم و در مورد خرید از سایت علی بابا چین صحبت کنیم و از نزدیک شما را با نحوه فعالیت این وب‌سایت، بنیان‌گذاران و فروشنده‌های داخلی آن آشنا کنیم. اول از همه باید بدانید که علی بابا یک وب‌سایت چینی است که در سطح جهانی و بین‌المللی فعالیت می‌کند و این وب‌سایت عمدتاً برای خریدوفروش‌های عمده در نظر گرفته شده است.

برخلاف وب‌سایت‌هایی مانند آمازون و دیجی‌کالا، این وب‌سایت برای خریداران خرده و مصرف‌کننده‌های نهایی پایه‌ریزی نشده است. در ایالات متحده، صحبت در مورد تجارت الکترونیک بدون اشاره به آمازون غیرممکن است. طبق گزارش eMarketer، آمازون حدود ۳۷.۷ درصد از سهم بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده را در اختیار دارد که بسیار بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود است. همچنین، اکثر خانوارهای ایالات متحده (به‌طور دقیق ۶۲ درصد) اکنون اشتراک آمازون پرایم دارند.

در واقع، آمازون آن‌قدر بزرگ است که نفوذ آن فراتر از دنیای تجارت است و به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ آمریکایی تبدیل شده است. وقتی از آمریکا بیرون آمده و به تصویر بزرگ‌تر، یعنی بازار جهانی نگاه می‌کنیم، آمازون دیگر رهبر صنعت تجارت الکترونیک نخواهد بود.

آمازون سهمی‌۱۰ درصدی از بازار تجارت الکترونیک جهانی دارد، این در حالی است که شرکت‌های چینی Tmall با ۱۳ درصد و Taobao با ۱۶ درصد، پیشتاز تجارت الکترونیک جهانی هستند. موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید Tmall و Taobao هر دو زیرمجموعه‌های یک شرکت هستند، گروه علی بابا! Tmall بزرگ‌ترین بازار B2C جهان است و Taobao بزرگ‌ترین بازار C2C جهان.

گروه علی بابا همچنین مالک بزرگ‌ترین بازار B2B جهان، Alibaba.com و همچنین تعدادی دیگر از شرکت‌های تابعه قابل توجه است. ما در مورد بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت در صنعت تجارت الکترونیک جهانی صحبت می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با خرید از سایت علی بابا چین با ما در ادامه همراه باشید.

تاریخچه علی بابا

جک ما (Jach Ma) که شرکت علی بابا را در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی کرد، در زمان آغاز به کار شرکت تنها یک کارآفرین ۳۴ ساله بود. این شرکت متشکل از ما و یک تیم ۱۷ نفره از دوستان و شاگردانش تأسیس و آغاز به کار کرد. ما نام “علی بابا” را از داستان عامیانه عربی “علی بابا و چهل دزد” الهام گرفته است. ما به‌خوبی می‌دانست که مردم در سرتاسر جهان و از هر سن‌وسال و فرهنگ و مذهبی، با علی بابا آشنایی دارند، به همین دلیل او این نام را انتخاب کرد تا روند پیشرفت تجارتش را تسریع کند.

تا ژانویه ۲۰۰۰، علی‌بابا ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر جمع‌آوری کرد. این کمک مالی همه چیز را به تغییر داد، علی بابا در سال ۲۰۰۱ از مرز ۱ میلیون کاربر عبور کرد. طی چند سال آینده، زیرمجموعه‌های کلیدی علی بابا به شرح زیر، یکی پس از دیگری راه‌اندازی شدند:

  • تائوبائو در سال ۲۰۰۳
  • Alipay در سال ۲۰۰۴ (این سرویس مشابه PayPal است و در سال ۲۰۱۳ از PayPal به‌عنوان بزرگ‌ترین پلت فرم پرداخت موبایلی در جهان پیشی گرفت)
  • Tmall در سال ۲۰۰۸
  • AliExpress در سال ۲۰۱۰
مراحل خرید از سایت علی بابا چین

علی بابا در سال ۲۰۱۴ وارد بورس نیویورک شد و با ۲۵ میلیارد دلار عرضه اولیه سهام، برگ‌ترین عرضه اولیه در تاریخ را به خود اختصاص داد. از آن زمان، تنها عرضه اولیه سهام نفتی آرامکو عربستان در دسامبر ۲۰۱۹ توانسته از علی بابا چین پیشی بگیرد. ارزش کنونی بازار گروه علی بابا حدود ۶۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

چهره‌های کلیدی علی بابا

همان‌طور که کارآفرینان برجسته‌ای مانند جف بزوس، بیل گیتس و مارک زاکربرگ به برخی از بزرگ‌ترین افراد مشهور در آمریکا تبدیل شده‌اند، دو نفر از تأثیرگذارترین افراد در چین نیز جک ما و دانیل ژانگ (Daniel Zhang) از علی بابا هستند.

جک ما، بنیان‌گذار علی بابا و دانیل ژانگ، رئیس علی بابا محسوب می‌شود. زمانی که ما کنار رفت، دانیل ژانگ به‌جای او به‌عنوان رئیس انتخاب شد. ژانگ با سابقه‌ای درخشان در بانکداری سرمایه‌گذاری و حسابداری، ابتدا در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان مدیر مالی Taobao استخدام شد. او سپس به سمت مدیر عاملی Taobao در سال ۲۰۰۸، رئیس Tmall در سال ۲۰۱۱، مدیر ارشد اجرایی گروه Alibaba در سال ۲۰۱۳، و در نهایت مدیرعامل گروه Alibaba در سال ۲۰۱۵ ارتقا یافت.

Alibaba.com یکی از بزرگ‌ترین بازارهای B2B است که برای خریداران و فروشندگان ایجاد شده است تا با هم تجارت کنند. خرید از سایت علی بابا چین اکنون ۲۰ سال است که Alibaba.com به میلیون‌ها فروشنده کمک کرده تا برندهای خود را گسترش دهند و تجارت خود را در سطح جهانی انجام دهند.

خرید از سایت علی بابا چین بیشتر برای اهداف عمده‌فروشی است و نه خرده‌فروشی. 

پلتفرم تجارت الکترونیک علی بابا چین دارای بیش از ۲۶ میلیون خریدار فعال در سراسر جهان و همچنین تأمین‌کنندگان از بیش از ۱۹۰ کشور و منطقه و بیش از ۵۹۰۰ دسته محصول است که آن را به یک فروشگاه کارآمد برای خریدوفروش محصولات تبدیل کرده است.

Alibaba.com به‌طور کلی یک بازار امن برای مشاغل آنلاین است. با این حال، باید بدانید که Alibaba.com فقط یک پلتفرم B2B است و نه یک تأمین‌کننده (این پلتفرمی است که خریداران و تأمین‌کنندگان در آن ملاقات می‌کنند). بنابراین، هم می‌توانید به قانونی بودن Alibaba.com اطمینان داشته باشید و هم به خریداران و فروشندگان.

چرا خرید و فروش در Alibaba.com؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، بسیاری از مصرف‌کنندگان اکنون خرید آنلاین را به هر روش دیگری ترجیح می‌دهند. تأثیر همه‌گیری COVID-19، سهولت انجام تجارت، خرید جهانی و امکان مقایسه محصولات و قیمت همگی از دلایل عمده موفقیت تجارت آنلاین و الکترونیک هستند. خرید از سایت علی بابا چین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد خریدوفروش از Alibaba.com را دارند.

چرا خرید از سایت علی بابا چین؟

علی بابا دات کام یک فروشگاه کامل برای انواع محصولات از جمله لباس، صنایع دستی، آرایش، لوازم الکترونیکی و غیره است. در ادامه با دلایل مهم و برجسته خرید از سایت علی بابا چین آشنا می‌شویم:

منبع یابی جهانی

Alibaba.com یک بازار جهانی با فروشندگانی از نقاط مختلف جهان است. بنابراین، شما می‌توانید محصولات مختلف را با قیمت‌های رقابتی از سراسر جهان سفارش دهید. همچنین، به‌عنوان یک خریدار در Alibaba.com، می‌توانید با میلیون‌ها فروشنده و تأمین‌کننده آشنا شده و به طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت بالا دسترسی داشته باشید. به ازای جستجو برای هر محصول، با هزاران نتیجه از فروشندگان و تأمین‌کنندگان روبرو خواهید شد.

نحوه خرید از سایت علی بابا چین

قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه

Alibaba.com یک پلت فرم B2B با فروشندگان و تولیدکنندگانی است که محصولات خود را به قیمت عمده‌فروشی می‌فروشند. یکی از دلایلی که مردم خرید از سایت علی بابا چین را انتخاب می‌کنند این است که می‌توانند محصولات را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه تهیه کنند.

امن و قابل اعتماد

فاکتوری که Alibaba.com را به یک بازار عالی تبدیل می‌کند این است که ایمن و قابل اعتماد است. این پلتفرم اقدامات متعددی را برای تضمین تجربه یکپارچه و ایمن برای خریداران انجام داده است. تضمین تجارت برای دریافت به‌موقع کالا و خدمات، خدمات بازرسی محصول برای اطمینان از کیفیت کالا و ایجاد یک درگاه پرداخت امن برای اطمینان از صحت و امینت تراکنش‌ها، از دلایل مردم برای خرید از سایت علی بابا چین است.

آسان برای استفاده

وب‌سایت Alibaba.com کاربرپسند و ریسپانسیو است، بنابراین خریداران به‌راحتی می‌توانند با این وب‌سایت در مرورگرها و دستگاه‌ها مختلف (گوشی همراه، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و غیره) کار کرده و از امکانات این پلتفرم بهره‌مند شوند. خریداران می‌توانند جستجوهای محصول را فیلتر کنند، مستقیماً در داخل برنامه به فروشندگان پیام دهند و به‌راحتی مبلغ کالاها را پرداخت کرده و سفارش خود را نهایی کنند. استفاده آسان همان فاکتوری است که خرید از سایت علی بابا چین را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند.

گزینه پرداخت اقساطی (Pay later option)

یکی از بهترین بخش‌های خرید از سایت علی بابا چین این است که می‌توانید هزینه کالاهای خود را بعداً پرداخت کنید. گزینه “Pay Later” به خریداران این امکان را می‌دهد که کالاهای خود را در مدت شش ماه با نرخ بهره ۳.۵ درصد پرداخت کنند.

چرا کالاهای خود را در Alibaba.com بفروشیم؟

از آنجایی که امروزه افراد بیشتری به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند، منطقی است که فروشندگان در یک پلتفرم خریدوفروش با تعداد کاربران بالا حضور آنلاین داشته باشند. خبر خوب این است که راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در بازارهای B2B مانند Alibaba.com بسیار آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. برخی از مزایای فروش در Alibaba.com عبارت‌اند از:

ویترین سفارشی

Alibaba.com به فروشندگان اجازه می‌دهد تا ویترینی برای نمایش برند و محصولات خود ایجاد کنند. برای راه‌اندازی یک پلتفرم و فروش به مشتریان به هیچ مهارت کدنویسی نیاز ندارید.

فروش جهانی

به‌عنوان یک فروشنده، می‌توانید محصول خود را در مقابل بیش از ۲۶ میلیون خریدار عرضه کرده و برند خود را در سطح جهانی گسترش دهید. این یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازارهای B2B در جهان است که برای مشاغلی ساخته شده است که خواهان دسترسی فوری به تعداد بی‌شماری خریدار و تأمین‌کننده هستند.

افزایش فروش با ابزارهای دیجیتال

علی بابا به‌عنوان یک پلت فرم تجارت الکترونیک B2B ابزارهای هوشمندی را برای کمک به افزایش فروش به شما ارائه می‌دهد. برخی از این ابزارها عبارت‌اند از:

  • ابزار تبلیغاتی هدفمند برای اجرا و مدیریت تبلیغات
  • ابزار تجزیه‌وتحلیل برای درک بهتر عملکرد فروشگاه آنلاین خود و کاربران
  • ابزار پردازش رفتار و داده‌های مشتری برای کمک به درک مشتریان و ارائه خدمات بهتر به آن‌ها
خرید از سایت علی بابا چینی

سخن پایانی

در این مقاله در مورد خرید از سایت علی بابا چین و مزایای خریدوفروش در این پلتفرم ‌B2B صحبت کردیم. متوجه شدیم که علی بابا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شاه‌راه‌های تجارت الکترونیکی و آنلاین دنیا، نبض بازار را در اختیار گرفته و با تمام تأمین‌کننده و فروشندگان در سرتاسر دنیا تعامل دارد. مزایای خرید از سایت علی بابا چین بسیار گسترده و متنوع است. اگر قصد خرید از سایت علی بابا چین را دارید، درنگ نکرده و همین حالا آدرس Alibaba.com را در مرورگر خود جستجو کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد