درآمد دلاری با فریلنسری

درآمد دلاری با فریلنسری
مقاله به بررسی روش‌های کسب درآمد دلاری از فریلنسری می‌پردازد و روی معرفی وب‌سایت‌های خارجی مانند Fiverr، Toptal، Freelancer.com و Upwork تمرکز دارد که به فریلنسرها امکان ارائه خدمات به مشتریان جهانی را می‌دهند.

درآمد دلاری با فریلنسری در سایت های خارجی

امروز کارکردن به‌عنوان یک فریلنسر در سایت های خارجی تبدیل به یک کار آزاد شده است. یعنی اگر به دنبال شروع کار خود به‌عنوان یک فریلنسر هستید بهترین وب‌سایت‌های فریلنسری برای مبتدیان این فرصت را به‌وجودآوردن که با ارائه کار مشتریان خودشان را داشته باشند. در واقع، شما به‌عنوان یک فریلنسر می‌توانید مشاغل پاره‌وقت، تمام‌وقت و قراردادی داشته باشید. یا به‌عنوان یک کارفرما می‌توانید فریلنسرها را برای تجارت خود از وب‌سایت‌های فریلنسر استخدام کنید. با این اوصاف ما در این مطلب در مورد کار به‌عنوان فریلنسر در سایت های خارجی می‌پردازیم. یعنی علاوه بر معرفی این سایت‌ها به مراحل ثبت‌نام و نحوه پرداخت درآمد آنها در ایران اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید. 

درآمد دلاری با فریلسنری

بهترین وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی

خوشبختانه کار فریلنسری در چند سال اخیر رونق زیادی داشته است. در زیر به سایت‌هایی خارجی که می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر در آن فعالیت کنید اشاره می‌کنیم. 

Fiverr

Fiverr پلتفرمی است که فریلنسرها را با صاحبان مشاغلی که به دنبال خدمات در پروژه‌های دیجیتالی مختلف از جمله طراحی وب‌سایت، تولید محتوا و صداگذاری هستند به هم متصل می‌کند. 

در واقع این وب‌سایت فریلنسری روشی کارآمد را برای فریلنسرها و صاحبان مشاغل برای تعامل با یکدیگر ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که در این وب‌سایت، فریلنسرها فروشنده، خدمات آنها کنسرت‌ها و صاحبان کسب‌وکار خریداران نامیده می‌شوند. به‌جای ارسال پیشنهاد، فروشندگان می‌توانند به‌صورت رایگان ثبت‌نام کنند، کنسرت‌های خود را لیست کنند و قیمت‌های خود را تعیین کنند. 

در همین حال، خریداران می‌توانند برای خرید به‌سادگی دسته‌های مختلف را مرور کنند. هر زمان که یک خریدار یک کنسرت خریداری می‌کند، سیستم به طور خودکار حساب او را شارژ می‌کند و پول را در حالت تعلیق قرار می‌دهد. سپس سیستم هزینه کمیسیون دریافت می‌کند و ۸۰ درصد قیمت پیشنهادی را برای فریلنسرها ارسال می‌کند بسته به سطح فروشنده هر فریلنسر، ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد تا بتواند درآمدش را برداشت کند.

گزینه‌های متعددی برای برداشت از پرداخت وجود دارد، مانند کارت نقدی، پی پال و حواله سیمی. در Fiverr هیچ نرخ ساعتی وجود ندارد، فقط قیمت‌گذاری بر اساس پروژه است که شما باید تصمیم بگیرید.

به طور کل، فروشندگان با گواهی SSL که از صورت‌حساب و اطلاعات شخصی محافظت می‌کند، پرداخت‌های محافظت شده را تضمین می‌کنند و همچنین پشتیبانی شبانه‌روزی مشتری همیشه آماده کمک است. علاوه بر این دسته‌بندی متنوع، ثبت‌نام رایگان، دوره‌های آنلاین از مزایای این سایت و کارمزد بالا، فرایند پرداخت طولانی از معایب Fiverr است.

Toptal

اگر قصد کار به‌عنوان فریلنسر در سایت های خارجی را دارید. Toptal یکی دیگر از این سایت‌هاست.

این وب‌سایت فریلنسری متخصصان حرفه‌ای فریلنسری بسیار ماهر را با شرکت‌ها مرتبط می‌کند. به طور کل Toptal دارای طیف گسترده‌ای از مترجمان آزاد، توسعه‌دهندگان و طراحان وب تا مشاوران مالی و مدیران محصول است. درخواست برای Toptal به‌عنوان یک فریلنسر مستلزم گذراندن پنج مرحله از فرایند غربالگری است، از ارزیابی جامع انگلیسی گرفته تا ارزیابی پروژه. این فرایند تضمین می‌کند که فقط ۳ درصد از افراد برتر به این پلتفرم راه پیدا می‌کنند.

پس از گذراندن تمام مراحل، به آگهی‌های شغلی مختلف از مشتریان و شرکت‌های برتر مانند موتورولا و Airbnb دسترسی پیدا می‌کنید. بااین‌حال، عدم موفقیت در آزمون، روند درخواست شما را تا چند ماه متوقف می‌کند. به طور کل،  Toptal یک سرویس اختصاصی برای پیگیری زمان و صورت‌حساب به نام TopTracker دارد .

 با استفاده از این سرویس، فریلنسرها کل قیمتی را که پیشنهاد می‌کنند دریافت می‌کنند و از طریق Payoneer، Paypal یا انتقال مستقیم بانکی محلی، پرداخت‌ها را دریافت می‌کنند. این سایت فقط برای پروژه‌های بزرگ مناسب است و اینکه مرحله غربالگری تقریباً سختی دارد.

فریلنسری در تاپ تال

Freelancer.com

Freelancer.com  وب‌سایت فریلنسری دیگری است که در آن متخصصان و شرکت‌هایی از سراسر جهان در پروژه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. به لطف طیف گسترده‌ای از متخصصان، مشتریان به‌راحتی می‌توانند یک متخصص در هر زمینه را پیدا کنند.

شما هم می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر در سایت های خارجی در این سایت ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام به‌عنوان فریلنسر، باید فرم ثبت‌نام کوتاهی را پر کنید. اطلاعات دقیق از جمله مهارت‌ها، سوابق تحصیلی و تجربه کاری خود را ارائه دهید.علاوه بر پروژه‌ها، در این سایت مسابقات زیادی مانند کارهای بصری یا طراحی وجود دارد. در ضمن هر فریلنسر پس از تکمیل یک کار، حقوق کامل دریافت خواهد کرد بااین‌حال، این پلتفرم ده درصد از کل درآمد شما را برای مسابقات و پروژه‌های ثابت می‌گیرد.

همچنین مثل بسیاری از سایت های فریلنسری، می‌توانید از PayPal یا انتقال سیمی برای برداشت استفاده کنید. 

Upwork

Upwork یک وب‌سایت فریلنسری است که مشتریان و فریلنسرها را از سراسر جهان به هم متصل می‌کند.  این پلتفرم طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها، از طراحی وب و توسعه نرم‌افزار تا خدمات مشتری و حسابداری را ارائه می‌دهد.

مشتریان و فریلنسرها راه‌های متعددی برای ارتباط با این سایت دارند. مثلاً مشتریان می‌توانند شغلی را پست کنند و افراد مناسب را استخدام کنند یا یک سرویس از پیش تعریف‌شده را از کاتالوگ پروژه بخرند. همچنین، فریلنسرها می‌توانند به تابلوی کار دسترسی داشته باشند و خدماتی را برای فروش ارائه دهند.

عمده فعالیت Upwork بازاریابی برند، برنامه‌نویسی و طراحی سایت است. علاوه بر این مشتریان معتبر و پروژه‌های مبتنی بر بودجه از مزایای کار در این سایت است. پس برای شروع به‌عنوان یک فریلنسر با Upwork، با ایجاد یک پروفایل می‌توانید کار خود را شروع کنید. فقط بادقت و جزئیات کامل اطلاعات و تجربیات شغلی خود را پر کنید.

به‌خاطر داشته باشید که هر زمان که برای شغلی پیشنهاد می‌دهید یا پروژه‌ای را ارائه می‌کنید، مشتریان با اسکن نمایه شما تصمیم می‌گیرند که آیا شما واجد شرایط هستید یا خیر. علاوه بر این Upwork دارای مقیاس کشویی است، به این معنی که هر چه بیشتر کار کنید، پول کمتری پرداخت می‌کنید.

به‌عنوان‌مثال، کارمزد کمیسیون از بیست درصد برای اولین صورت‌حساب ۵۰۰ دلاری شروع می‌شود و با دریافت پول بیشتر به‌تدریج کاهش می‌یابد. پرداخت دستمزد شما هم به سه شیوه انتقال مستقیم، پی پال و انتقال سیمی امکان‌پذیر است. 

فریلنسری در وبسایت فلکس جاب

Flexjobs

اگر به دنبال کار به‌عنوان فریلنسر در سایت های خارجی هستید باید بدانید Flexjobs وب‌سایتی است که در زمینه‌های گسترده‌ای از تحصیل و آموزش گرفته تا شغل روزنامه‌نگاری و نویسندگی فعالیت می‌کند.

این سایت که به قانونی‌بودن موقعیت‌های شغلی حساس است. شغل‌ها را غربال و کلاهبرداری‌ها و شرکت‌های جعلی را فیلتر می‌کند. برخلاف سایر تابلوهای استخدام آنلاین، این وب‌سایت فریلنسری هیچ‌گونه تبلیغاتی را در صفحه خودنمایش نمی‌دهد. برای پیداکردن شغل در این سایت، کاربران باید برای اشتراک ثبت‌نام کنند.

 علاوه بر این چهار طرح شغلی در Flexjobs موجود است که از ۶٫۹۵ دلار در هفته شروع می‌شود. هر اشتراک دسترسی نامحدودی به لیست مشاغل، همراه با یک نمونه کار شخصی، مشاوره شغلی و تست مهارت‌های رایگان را می‌دهد.

کاربران می‌توانند هزینه اشتراک خود را با کارت پیش‌پرداخت یا پی پال پرداخت کنند. همچنین در این سایت ۳۰ روز ضمانت رضایت وجود دارد، به این معنی که در صورت نارضایتی از خدمات، می‌توانید به طور کامل پول خود را بگیرید به طور کل Flexjobs که یک سایت برای تولید محتوا، کپی‌رایتینگ و بازاریابی محتواست بسیار قابل‌اعتماد است.

Guru

Guru مکانی است برای فریلنسرها و شرکت‌ها در سراسر جهان برای همکاری با یکدیگر است. شرکت‌ها می‌توانند افراد حرفه‌ای بامهارت‌های مختلف مانند برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک و مدیران محصول را استخدام کنند. این وب‌سایت فریلنسری مرور فهرست‌های شغلی و ارسال پیشنهاد به مشتریان را آسان می‌کند.

شما می‌توانید با ثبت‌نام و ایجاد پروفایل فریلنسر فعالیت در این سایت را شروع کنید. این سیستم بر اساس مجموعه مهارت و تجربه کاری شما توصیه‌های شغلی را ارائه می‌دهد. فریلنسرها می‌توانند برای پروژه‌های بلندمدت یا کوتاه‌مدت مناقصه بدهند و برای هر پروژه قیمت ثابتی اعلام کنند.

علاوه بر این، چندین روش برداشت برای دریافت درآمد شما وجود دارد، از جمله PayPal و انتقال سیمی. مهم‌تر از آن، این سایت تضمین می‌کند که فریلنسرها با محافظت از SafePay به‌موقع حقوق دریافت می‌کنند .هر فریلنسری که در این وب‌سایت فریلنسری ثبت‌نام کند، یک عضویت اولیه رایگان دریافت می‌کند. بااین‌حال، طرح‌های عضویت پولی ابزارهای بیشتری برای برجسته‌کردن نمایه شما دارند.

فریلنسری در سایت گورو

نحوه ثبت‌نام به‌عنوان یک فریلنسر در سایت های خارج

برای ثبت‌نام در سایت های فریلنسری خارجی اولین قدم این است که به‌صورت مستقیم در این سایت‌ها اکانت بسازید و با واردکردن اطلاعات دقیق هویتی، مهارت‌ها و تجربه‌ها پروفایل خود را کامل کنید. 

شیوه دریافت دستمزد از سایت های فریلنسری خارجی

شما از دو طریق می‌توانید دستمزد خود را از این سایت‌ها بگیرد. اولین روش این است که از طریق سایت های واسطه که در ایران هستند یک حساب پی پال برای خودتان بسازید. در واقع هزینه‌ای به این سایت‌ها می‌دهید و آنها حساب پی پال شما را می‌سازند.

در روش دوم هم ساخت روش یک اکانت وریفای شده همراه با حساب بانکی از طریق سایت‌های واسطة است. هر چند که بعضی از سایت های فریلنسری خارجی از بیت‌کوین هم برای پرداخت دستمزد فریلنسرها استفاده می‌کنند که می‌تواند برای ایرانی‌ها ایده بسیار خوبی باشد.

استفاده از آی پی برای فعالیت در سایت های فریلنسری خارجی

در چند سال اخیر به‌خاطر تحریم‌های که در ایران وجود دارد. نمی‌توان به‌صورت مستقیم به‌عنوان فریلنسر در سایت های خارجی فعالیت داشت. یعنی برای کارکردن در این سایت‌ها باید از وی‌پی‌ان استفاده کنید. 

جمع‌بندی

باتوجه‌به اینکه این روزها وضعیت اقتصادی مانند یک اهرم فشار عمل می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای کم‌کردن این فشار این است که مهارت‌های خودمان را بیشتر کنیم و بتوانیم در یک سایت فریلنسر خارجی کار خودمان را شروع کنیم تا درآمد بهتری به دست بیاوریم؛ بنابراین با شناخت سایت های معتبر در این حوزه می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر در سایت های خارجی فعالیت کنید و درآمد دلاری داشته باشید.  

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد