ساخت سایت با شاپیفای

ساخت سایت با شاپیفای
مقاله به معرفی شاپیفای به عنوان پلتفرمی ساده و جامع برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین می‌پردازد و امکاناتی مانند طراحی آزاد، امنیت و پشتیبانی قوی را بررسی می‌کند.

ساخت سایت با شاپیفای

دنیای امروز، دنیای اینترنت است و تجارت و خرید و فروش نیز تحت تأثیر این تکنولوژي قرار گرفته است. امروزه شما می‌توانید غذا، لباس، لوازم الکترونیک و حتی لوازم یدکی اتومبیل را از طریق فروشگاه‌های آنلاین به راحتی خریداری کرده و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

بسیاری از کسب‌وکارها، تنها به صورت آنلاین و اینترنتی فعالیت می‌کنند و نمی‌توانید محصولات آن‌ها را در هیچ مغازه‌ای پیدا کنید. از طرفی، تعداد زیادی از مغازه‌داران نیز تمایل دارند تا در کنار پیش بردن فروش محصولات به صورت حضوری، آن‌ها را به صورت آنلاین نیز عرضه کنند تا دایره مشتریان خود را به سایر شهر و روستاها گسترش دهند.

ساخت فروشگاه اینترنتی در گذشته کار سختی بود و شما باید با صرف هزینه هنگفت، این کار را به یک برنامه‌نویس می‌سپردید. اما امروز، پلتفرم‌هایی نظیر شاپیفای (Shopify) نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی و بدون درگیر شدن با جنبه‌های فنی طراحی سایت، یک فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی پلتفرم شاپیفای و مزیت‌های طراحی سایت با آن بپردازیم.

شاپیفای چیست؟

شاپیفای، یک پلتفرم برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. به کمک این پتلفرم، می‌توانید بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی یک وبسایت برای کسب‌وکار خود راه بیندازید. در واقع Shopify خود را پلتفرمی برای شروع، رشد و مدیریت کسب‌وکار معرفی کرده است.

میلیون‌ها تاجر و مدیر کسب‌وکار، سال‌هاست که در این پلتفرم مشعول به کار هستند و Shopify، تجربه خود را مدیون کار با این افراد و رفع نیازهای آن‌ها می‌داند. به کمک این تجربه، شاپیفای می‌داند که وبسایت یک کسب‌وکار خاص، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا از سایر کسب‌وکارها متمایز شود. بنابراین ویژگی‌های زیادی برای شخصی‌سازی وبسایت در شاپیفای وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای عملکرد بهتر فروشگاه آنلاین، استفاده کرد.

نحوه کار با شاپیفای به چه صورت است؟

هدف از ساخت شاپیفای، تجمیع تمامی نیازهای یک کسب‌وکار از بازاریابی و تبلیغات گرفته تا فروش و پرداخت در یک پلفترم بوده است. در این پلتفرم، صاحبان کسب‌وکار می‌تواند فروشگاه‌های آنلاین را مطابق سلیقه خود بسازند و روش‌های مختلفی را نیز برای فروش انواع محصول در نظر بگیرند.

شما می‌توانید محصولات خود را در وبسایت نمایش داده و نحوه فروش آنلاین یا حضوری را برای آن‌ها در نظر بگیرید. تمامی ابزارهای مورد نیاز یک کسب‌وکار اینترنتی شامل مدیریت محصولات، تعیین موجودی کالاها، گزارش پرداخت‌ها، گزارش ارسال کالاها و ثبت و ذخیره اطلاعات مشتریان در این پلفترم وجود دارد و به ساده‌ترین حالت ممکن می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

پلتفرم Shopify، یک سرویس کاملاً ابری است و نباید از بابت از دست رفتن اطلاعات خود هیچ‌گونه نگرانی داشته باشید. مبتنی بر ابر بودن سرویس Shopify، باعث می‌شود تا از هر جای دنیا که باشید، بتوانید فروشگاه آنلاین خود را مدیریت کنید.

در این پلتفرم، تمامی امور مربوط به تهیه هاست، سرور و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری توسط ارائه‌دهنده پلتفرم انجام می‌شود و شما به عنوان صاحب کسب‌وکار به هیچ وجه درگیر این امور نخواهید شد. بنابراین نحوه کار با شاپیفای به ساده‌ترین حالت ممکن و مبتنی بر تکنولوژی‌های روز، تعریف شده است.

صاحب کسب و کار، چگونه از شاپیفای استفاده می کند؟

اگر به فکر استفاده از Shopify افتاده‌اید، می‌توانید هر یک از طرح‌های آن را به صورت آزمایشی امتحان کنید و در صورت رضایت، آن طرح را خریداری کنید. طرح‌های مختلف شاپیفای، علاوه بر اختیار گذاشتن فروشگاه آنلاین، شامل موارد زیر هستند:

  • امکان اضافه کردن محصولات مختلف از وبسایت‌هایی مانند علی اکسپرس (AliExpress)
  • امکان اضافه کردن حساب‌های کاربری برای کارمندان مختلف
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • امکان تبلیغ و فروش محصولات در پلتفرم‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی و سایر فروشگاه‌های آنلاین
  • امکان اضافه کردن جزئیات دلخواه به گزارش پرداخت
  • امکان قرار دادن کد تخفیف و کارت هدیه برای جذب مشتریان
  • امکان اضافه کردن گواهینامه امنیتی SSL برای امنیت بیشتر وبسایت
  • امکان محاسبه هزینه ارسال کالا توسط شاپیفای یا شرکت‌های شخص ثالث
  • امکان خودکار سازی وظایف دستی و جریان‌های کاری

پس از انتخاب طرح مورد نظر، وارد مرحله انتخاب قالب سایت و ویژگی‌های آن خواهید شد. سیستم یکپارچه پرداخت، ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو و بازاریابی، تنها بخشی از مواردی هستند که در این مرحله تعیین می‌شوند. شما همواره می‌توانید بر اساس نیاز خود، طرح مورد استفاده را ارتقا داده و ویژگی‌های جدیدی به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

شاپیفای، برای راحتی کار صاحبان کسب‌وکار، یک فروشگاه اپلیکیشن راه‌اندازی کرده که در آن دریایی از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارد. اگر فکر می‌کنید به ابزاری برای بازاریابی نیاز دارید، یا اگر به دنبال برترین شبکه‌های اجتماعی دنیا برای تبلیغ محصولات خود می‌گردید، حتماً سری به فروشگاه اپلیکیشن شاپیفای بزنید.

در نهایت اگر نیازی دارید که ویژگی‌های از پیش‌تعیین شده پلتفرم Shopify آن را تأمین نمی‌کند، می‌توانید با متخصصان شاپیفای ارتباط برقرار کنید تا خدمات خود را در اختیار شما قرار دهند.

تفاوت شاپیفای با دیگر پلتفرم های ساخت فروشگاه

دلایل برتری شاپیفای نسبت به بسیاری از پلتفرم‌های ساخت وبسایت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پشتیبانی از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین:‌ فارغ از ماهیت کسب‌وکارتان که می‌تواند به صورت حضوری یا غیرحضوری یا ترکیبی از هردو باشد، می‌توانید از شاپیفای برای تبلیغات و فروش محصولات خود استفاده کنید.
  • یک سرویس شناخته شده در سطح جهان:‌ Shopify خود را به عنوان یک سرویس معروف و موفق برای ساخت و رشد کسب‌وکارها در سطح جهان معرفی کرده است. خدمات این پلتفرم در بیش از ۱۷۵ کشور دنیا عرضه می‌شود.
  • داشتن خلاقیت: در شاپیفای،‌ می‌توانید وبسایت خود را به هر نحوی که علاقه دارید، شخصی‌سازی کنید. این پلفترم با بیشترین انعطاف‌پذیری و قابلیت شخصی‌سازی ارائه شده است.
  • امکان یکپارچگی با سایر پلتفرم‌ها: در Shopify می‌توانید محصولات خود را در سایر اکوسیستم‌های خرید‌وفروش نظیر شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های خرده‌فروشی بزرگ نیز تبلیغ کنید.
  • سادگی فوق‌العاده بالا: در این پلتفرم، خبری از پیچیدگی‌های غیرضروری نیست. شروع و مدیریت یک کسب‌وکار به خودی خود سخت است، بنابراین هدف سازندگان Shopify، سادگی محض در استفاده از آن بوده است.
  • عدم نگرانی از رشد مشتریان و نیاز به منابع بیشتر: مهم نیست کسب‌وکار شما تا کجا رشد کند و به چه میزانی از منابع برای اجرای وبسایت، نیاز داشته باشید. شاپیفای، همواره قادر خواهد بود تا به نیازهای مشتریانش پاسخ مناسب دهد.
  • امکان مشاهده آمار و ارقام فروشگاه: صاحب کسب‌وکار می‌تواند به کمک ابزارهایی که Shopify برایش فراهم کرده است، از نحوه عملکرد فروشگاه آنلاین خود آگاه شود. تعداد کلی سفارشات، بیشترین محصول فروش رفته و تعداد بازدیدکنندگان وبسایت تنها بخشی از ابزارهای ارائه شده در این پلتفرم هستند.
  • مقرون به صرفه بودن: در شاپیفای، برای هر کسب‌وکار و هر بودجه‌ای یک طرح مناسب پیدا خواهید کرد. خبری از صرف هزینه هنگفت برای بازاریابی و تبلیغات، خرید دامنه و هاست و طراحی و توسعه وبسایت نخواهد بود.

شاپیفای برای صاحبان چه کسب و کارهایی و عرضه چه محصولاتی مناسب است؟

پاسخ ساده است، همه کس و همه چیز! شاپیفای کمک می‌کند تا یک رویا یا ایده را به واقعیت تبدیل کنید و محصول خود را بفروشید. کالاهای فیزیکی، محصولات دیجیتال (نظیر کتاب‌های صوتی) و حتی حق عضویت یک باشگاه جزو محصولاتی هستند که می‌توانند در Shopify به فروش برسند. به طور کلی، کالاهای محبوبی که می‌توانید برای فروش در شاپیفای در نظر بگیرید را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • لباس
  • جواهرات
  • لوازم منزل
  • لوازم مربوط به کودکان
  • لوازم سفر و سیاحت
  • کیف و کفش
  • لوازم تناسب اندام
  • لوازم آرایشی
  • لوازم مخصوص حیوانات خانگی
  • لوازم آشپزخانه
  • و…

البته باید توجه داشته باشید که خبری از فروش کالاهای ممنوعه در شاپیفای نخواهد بود. محصولات و کالاهایی نظیر ابزار قمار، اسلحه و مواد مخدر را نمی‌توانید در این پلفترم بفروشید. به طور کلی اگر فروش چیزی در کشور شما ممنوع یا غیرقانونی باشد، فروش آن در پلتفرم شاپیفای نیز ممنوع خواهد بود.

در شاپیفای کالای مورد نیاز مشتری را بفروشید،‌ حتی اگر انبارتان خالی باشد!

پلتفرم Shopify، یک محل بسیار مناسب برای دراپ شیپینگ (Drop Shipping) است. این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی است و شاپیفای نیز بستر آن را به خوبی فراهم کرده است.

دراپ شیپینگ عبارت است از گرفتن سفارش از مشتری و تأمین سفارش از طریق تأمین‌کننده اصلی. یعنی شما می‌توانید بدون اینکه که محصول را در انبار خود موجود داشته باشید، آن را به تأمین‌کننده سفارش دهید و تأمین‌کننده نیز کالا را به صورت مستقیم برای مشتری ارسال خواهد کرد. Shopify به علی اکپرس (AliExpress) که یک فروشگاه آنلاین بسیار بزرگ است متصل است و بیش از صد میلیون محصول در آن برای فروش وجود دارد. 

علی اکسپرس، اجازه دراپ شیپینگ را  به شما می‌دهد و شما می‌توانید یک محصول را بدون داشتن هیچ‌گونه نگرانی از موجود بودن آن در انبارتان یا نحوه ارسالش، بفروشید! دراپ شیپینگ در شاپیفای با اتصال به علی اکسپرس، طبق مراحل زیر اجرا می‌شود:

  • محصولاتی که می‌خواهید بفروشید را از علی اکسپرس به فروشگاه خود اضافه می‌کنید.
  • قیمت محصول را تعیین می‌کنید.
  • محصول را به قیمت عمده‌فروشی خریداری می‌کنید.
  • فروشنده‌ای که در علی اکسپرس، غرفه دارد، محصول را مستقیماً به خریدار ارسال خواهد کرد.

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین که رقیب علی اکسپرس هستند، مبلغی را به صورت ماهانه برای دراپ شیپینگ دریافت می‌کنند، اما این کار در علی اکسپرس کاملاً رایگان انجام می‌شود.

مهم‌ترین مزیت دراپ شیپینگ، خدمت‌رسانی سریع‌تر به مشتریان است. در واقع، حتی در صورت موجود نبود محصول در انبار، مشتری را از دست نخواهید داد، چرا که نیازی نیست تا مشتری به خرده‌فروش دیگری برای تأمین کالای موردنظرش مراجعه کند.

کلام آخر

همانطور که در این مطلب گفتیم، ساخت وبسایت به منظور فروش و تبلیغ آنلاین محصولات، در دنیای امروز بسیار ساده شده است. وجود پلتفرمی مانند شاپیفای و استقبال از آن، نشان‌دهنده این است که صاحبان کسب‌وکار علاقه دارند تا به ساده‌ترین شکل ممکن، وبسایتی برای کسب‌وکار خود بسازند و محصولات خود را در آن تبلیغ کنند و به فروش برسانند.

اگر شما هم می‌خواهید به سادگی صاحب یک وبسایت برای کسب‌وکار خود شوید، شاپیفای و ویژگی‌های فوق‌العاده این پلتفرم را فراموش نکنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد